آخرین بروز رسانی: آبان 22ام, 1402

میثم حاجی عبدالعلی

جناب آقای میثم حاجی عبدالعلی   میثم حاجی عبدالعلی فارغ التحصیل […]

جناب آقای میثم حاجی عبدالعلی  

میثم حاجی عبدالعلی فارغ التحصیل رشته ی حسابداری ز دانشگاه آزاد رودهن هستند . میثم حاجی عبدالعلی در ابتدا به عنوان کمک حسابدار در یک شرکت مهندسی صنعتی شرکت مهندسی شروع به کار کردند ، پس از مدتی ایشان بخاطر تلاش و پشتکار زیاد به عنوان مدیرمالی معرفی شدند . میثم حاج عبدالعلی درباره رشته های بازار گفتند معضل بیکاری در این رشته کم بوده اما به مرور زمان با رشد پذیرش دانشگاه ها با حسابداران جوان  بیکار روبه رو شدیم . میثم حاجی عبدالعلی درباره كارآفرینی هم گفت : كارآفرینی به معنای یك شبه پولدار شدن نیست …

از نظر میثم حاجی عبدالعلی زندگی کارمندی را زندگی یکنواختی دانسته است و راجب زندگی کارفرما گفته اند که که یک کارفرما چه شرکتشون درامد داشته باشه چه نداشته باشه به اجبار باید هزینه های مربوط به کسب و کارش را، تکالیف قانونی و حقوق کارمندانش را پرداخت کند . دائما بفکر بیشینه کردن درامد و بیشینه کردن سهمش در بازار کار باشد . از نظر میثم حاجی عبدالعلی پر زحمت ترین کار کاری است که ما در ان تخصص لازم را نداریم وقتی که تخصص کافی را نداریم باعث میشه از کارمون و شرایطش راضی نباشیم و روزبروز برامون بزرگتر جلوه کنه و تحملش سخت بشه لذا که وقتی کارتان راضی باشید همواره دنبال پیشرفت هستید و یک هدف بلند مدت دارید .

 

رشته ی حسابداری

حسابداری یکی از رشته‌های تحصیلی پرطرفدار است که سالانه تعداد زیادی از دانشجویان در این رشته فارغ التحصیل می‌شوند . در واقع رسیدگی به امور مالی و حسابداری در هر مکانی وجود دارد و این کار را باید به کسانی سپرد که در اصول حسابداری، خبره باشند . در گذشته این امور در ارگان‌های مختلف معمولاً به دست کسانی انجام می‌شد که امور مالی را به صورت تجربی آموخته و شاید هم خیلی بر آن تسلط نداشتند .

اما بنا بر اینکه زمان اهمیت زیادی دارد ، معمولاً از فارغ التحصیلان رشته حسابداری در این امور استفاده می‌شود تا علاوه بر انجام دادن دقیق امور، کارها را با سرعت و کیفیت بیش‌تری انجام دهند . در اصل حسابداری ، امروزه به خودی خود یک تخصص مستقل محسوب می‌شود و باید کسانی در این کار فعال باشند که حسابداری را به طور تخصصی مطالعه و تجربه کرده باشند .

 

دروس رشته ی حسابداری

دروسی از جمله ریاضیات پایه ، ریاضیات کاربردی ، آمار ، مبانی کاربرد کامپیوتر ، پژوهش و عملیات، مدیریت تولید ، حقوق بازرگانی ، پول و ارز بانکداری ، روانشناسی عمومی ، جامعه شناسی ، اصول علم اقتصاد ، مبانی سازمان مدیریت ، توسعه اقتصادی ، مالیه عمومی ، روش تحقیق جزو دروس پایه ی رشته ی حسابداری است .

 

دروسی از جمله مدیریت مالی ، مباحث جاری حسابداری ، نوشته های حسابداری ، اصول حسابداری ، حسابداری میانه ، حسابداری پیشرفته ، حسابرسی ، حسابداری مالیات حسابداری صنعتی جزو دروس تخصصی رشته ی حسابداری است .

 

مهارت هایی که یک فرد به عنوان حسابدار باید داشته باشد:

قدرت تجزیه و تحلیل برای بررسی و صدور اسناد

آشنایی و کار با نرم افزار های حسابداری

محسابه ی بیمه، حقوق، دستمز و مالیات کارکنان

جمع آوری و تحویل گزارش های دوره ای خرید و فروش

ثبت دفاتر قانونی

محاسبه ی مالیات ها تکلیفی مانند اجاره، حق الزحمه، حقوق و . . .

محسابه ی هزینه های تمام شده محصولات و خدمات ارائه شده

آشنایی وکار با کامپیوتر و اینترنت

جمع آوری گزارشات مدیریتی

و همچنین فن بیان بالا

 

گرایش های رشته ی حسابداری:

حسابداری مالی

حسابداری مالیاتی یا به زبان انگلیسی (Tax Accounting ) یکی از شاخه های حسابداری محسوب می شود که در آن فرد حسابدار به صورت های مالی مختلف رسیدگی نمی کند و تمرکز خود را صرفا بر روی بحث مالیات و حسابداری و حسابرسی به امور مالیاتی می گذارد .

حسابداری مدیریت

به فرآیندی که در آن به تعریف، اندازه گیری و پردازش، تجزیه و تحلیل، طبقه بندی و تفسیر اطلاعات مورد استفاده مدیریت پرداخته می شود تا از آن در جهت برنامه ریزی و مدیریت یک کسب و کار استفاده شود حسابداری مدیریت گفته می شود .

حسابداری دولتی

حسابداری دولتی به فرآیندی که در آن گزارش رویدادهای بودجه ای و رویدادهای مالی همه دستگاه های اجرایی زیرمجموعه دولت جمع آوری ، ثبت و طبقه بندی ، خلاصه ، تفسیر و گزارش می شوند حسابداری دولتی می گویند .

حسابداری هزینه

حسابداری هزینه نوعی حسابداری مدیریتی است که هدف آن برداشتن کل هزینه تولید یک شرکت با ارزیابی هزینه های متغیر هر مرحله از تولید و همچنین هزینه های ثابت مانند هزینه اجاره است . در حسابداری انواع اقسام هزینه داریم اما ماهیت هزینه ها با یکدیگر متفاوت است .

حسابداری صنعتی

از این نوع از حسابداری برای ارزیابی جهت ساخت کالاها به منظور کاهش هزینه ها و همچنین کنترل موجودی و تصمیم گیری دقیق در نحوه قیمت گذاری در تولید استفاده می شود .

 

حسابداری مالیاتی

حسابداری مالیاتی که معادل انگلیسی آن Tax Accounting است به عنوان یکی از روش‌های حسابداری شناخته می‌شود که در آن حسابدار به جای رسیدگی به صورت‌های مالی مختلف تنها روی مبحث مالیات و حسابداری امور مالیاتی تمرکز می‌کند.

 

قبل از اینکه حساب و کتاب های یک شرکت در دفاتر مالیاتی نوشته شود، این دفتر باید توسط اداره ثبت پلمپ شوند تا دارای اعتبار قانونی شوند . اصلی ترین مزیت پلمپ دفاتر شرکت ها آن است که از انجام هرگونه تقلب و اطلاعات مالی اشتباه جلوگیری می شود.

 

ثبت شرکت

ثبت شرکت، به انجام روال قانونی ثبت در مرجع ثبت شرکت ها از سوی موسسین و تشکیل دهندگان شرکت گفته می شود . تا زمانی که موسسین حقیقی یا حقوقی از این طریق یعنی مراجعه به اداره ثبت شرکت یا سامانه ثبت شرکت ها و طی کردن روال قانونی، اقدام به ثبت شرکت نکرده باشند، نمی توانند به صورت قانونی فعالیت تجاری شرکت را شروع نمایند .

تمام شرکتها و مؤسسات غیر تجاری برای شروع فعالیت خود باید در اداره ثبت شرکتها به ثبت برسند تا دارای شخصیت حقوقی گردند ، بنابراین ثبت شرکت ها الزامی است و دولت می بایست حدالمقدور در تشکیل آن ها نظارت نماید تا وسیله ای برای سواستفاده نباشد .

ثبت تاسیس شرکت نیازمند آخر مجور نمی باشد اما برخی از فعالیت ها مشمول اخذ مجوز مرتبط با موضوع فعالیت خود می باشد :

 

دریافت مجوز چیست و چه اهمیتی دارد؟

دریافت مجوز به‌ معنای دریافت سندی کتبی است که نشان‌ دهنده اجازه انجام فعالیتی خاص از نهادهای نظارتی مربوطه است . این اجازه تحت شرایطی خاص اعطاء می‌شود . برای دریافت آن، باید ویژگی‌های خاصی را دارا باشید، از جمله عدم سوء پیشینه کیفری ، داشتن تحصیلات مورد نیاز، تخصص لازم برای انجام فعالیت و داشتن شرایط و قوانینی که نهاد مربوطه در نظر گرفته است .

 برخی از مراکز برای صدور مجوز اقدام به برگزاری أزمون‌ها و مصاحبه‌هایی می‌کنند تا از توانایی فرد برای انجام فعالیت مربوطه اطمینان حاصل کنند. برای آگاهی از نحوه دریافت مجوز می‌توانید از مشاوره حقوقی دریافت مجوز استفاده نمایید.

 

برای گسترش کسب و کار شرکت یکی از بهترین کارها دیجتال مارکتینگ می باشد:

دنیای دیجیتال سراسر فرصت و پتانسیل برای جذب مشتریان جدید، افزایش فروش و رشد چشمگیر کسب‌وکارها است . اما ورود به این دنیای وسیع نیازمند مهارت و دانشی است که به آن دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال می‌گویند. این مهارت به شما کمک می‌کند تا با کمترین منابع بیشترین درآمدزایی را داشته باشید .

 

استفاده از دیجیتال مارکتینگ مزایای مهمی برای کسب ‌و کار شما خواهد داشت .

می‌توانید «فقط» مشتریان بالقوه‌ی خود را هدف بگیرید: اگر آگهی‌های خود را در تلویزیون ، نشریات و بیلبوردهای سطح شهر منتشر کنید ، افراد زیادی در معرض تبلیغات شما قرار می‌گیرند اما کنترل چندانی بر جامعه‌ی هدف خود نخواهید داشت . به‌طور مثال اگر فروشنده‌ی تجهیزات پزشکی باشید ، جامعه‌ی هدف محدود و مشخصی مشتریان بالقوه‌ی شما خواهند بود . شبکه‌های اجتماعی می‌توانند تبلیغات را برای کاربرانی نمایش دهند که از نظر سن ، جنسیت ، علایق ، سلیقه‌ها و غیره مطابق با جامعه‌ی هدف کسب‌وکار شما باشند .

 

نسبت به روش‌های سنتی بازاریابی مقرون‌به‌صرفه است : با دیجیتال مارکتینگ می‌توانید بیست‌وچهارساعته و هفت روز هفته ، کمپین‌های بازاریابی خود را رهگیری و هزینه‌های کانال‌های ناکارامد خود را کاهش دهید . همچنین می‌توانید تشخیص دهید که کدام بخش‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر دارند .

 

با دیجیتال مارکتینگ می‌توانید از رقبای بزرگ‌تر خود سبقت بگیرید : اگر صاحب یک کسب‌وکار کوچک باشید، به‌سختی می‌توانید با شرکت‌های مطرح و ثروتمند حوزه‌ی خودتان رقابت کنید . موتورهای جستجوگر کاری به اندازه‌ی شرکت شما ندارند . با انجام صحیح تولید محتوا و تکنیک‌های سئو، موتورهای جستجوگر ممکن است اولویت بیشتری برای نمایش وب‌سایت کسب‌ و کار کوچک شما قائل شوند .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دسته‌بندی: رزومه مدیران

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه