اتاق بازرگانی

در اصل اتاق بازرگانی نوعی موسسه غیر انتفاعی به حساب می آید که وظیفه معینی دارد. به این معنا که عده ای از بازرگانان به عضویت در اتاق بازرگانی از مازایایی برخوردار می شوند. بازرگانان برای انجام کارهای خود به هماهنگی نیاز دارند، اما این سوال پیش می آید که این هماهنگی چطور انجام می شود؟ بازرگانان با عضویت در اتاق بازرگانی این امکان را دارند که با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. هماهنگی بین بازرگانان و افرادی که در یک زمینه مشترک همکاری دارند. باعث می شود که سود مالی بیشتری برای آن ها به ارمغان آید. جا داره بگوییم  که در آغاز اتاق بازرگانی به سفارش و پیشنهاد وزارت اقتصاد ملی به وجود آمد. البته دولت باید آن را به تصویب می رساند، یعنی به نوعی اجازه این کار را می داد.

 

کارت عضویت اتاق بازرگانی

همانطور که از نام این کارت مشخص است، برای عضویت در اتاق بازرگانی به کار برده می شود. اتاق بازرگانی  در جاهای مختلف شعبای مختلفی دارد و بازرگانان و تجار با این کارت می توانند در جلسه ها و اتاق ها بازرگنان شرکت کنند.

این نکته هم باید بدانیم که داشتن کارت عضویت در اتاق بازرگانی مزایای زیادی برای شخص به همراه دارد. یعنی با داشتن این کارت می تواند کارهای مختلفی را انجام دهد، برتی همین درخواست افراد برای داشتن این کارت زیاد است .

دریافت کارت عضویت در اتاق بازرگانی کافی ست که نام خود را در دفتر ثبت تجاری ثبت کرده باشید. نکته دیگری که در رابطه با داشتن کارت عضویت در اتاق بازرگانی باید به آن توجه داشته باشید، نوع ثبت نام شما است.

شما می توانید با نام شرکت یا نام شخصی خود این ثبت نام را انجام دهید. یعنی محدودیتی در این رابطه وجود ندارد. اگر کسب و کار شخصی هم دارید، می توانید عضو اتاق بازرگانی شوید. البته برای عضویت در اتاق بازرگانی باید مراحل خاصی را پشت سر بگذارید. دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی اگر چه بسیار ساده بوده، اما در حین سادگی پیچیدگی های خاص خود را هم دارد.

اگر فرد کار بلد و ماهری ثبت نام را برای شما انجام دهد، با ریزه کاری های آن آشنا است و به خوبی می داند که باید چه کارهایی را انجام دهد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که کار را به کار بلد آن بسپارید!

 

ثبت نام کارت عضویت بازرگانی

 

آقایون باید خدمات سربازی را گذرانده باشند. کارت پایان خدمت یا معافی حتما لازم است. اگر شما فردی هستید که تا به حال سربازی نرفته اید و یا کارت معافیت ندارید کارت عضویت در اتاق بازرگانی را نمی توانید بگیرید . متقاضی باید سنی بالاتر از 23 سال داشته باشد. به همین خاطر اگر شما هنوز به 23 سالگی نرسیده اید، نمی توانید اقدام کنید.شخص که اقدام به دریافت کارت عضویت اتاق می کند، باید حداقل سه سال سابقه فعالیت تجاری یا تولیدی را داشته باشد، در غیر این صورت مجاز به دریافت این کارت نخواهد بود.برای درخواست باید محل فعالیت شما مشخص باشد .برای دریافت کارت اتاق بازرگانی داشتن حساب جاری هم الزامی است.

 

مدارک برای شرکت ها:

از مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی یک کپی ارائه دهید.

گواهی عدم سوء سابقه کیفری را دریافت کرده و ارائه دهید.

ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی برای آقایان الزامی است.

ارائه دو قطعه عکس 3*4 رنگی هم الزامی است.

تعهد نامه عضویت در اتاق بازگانی را کامل کرده و بعد از امضا آن را ارائه دهید.

آخرین مدرک تحصیلی خود هم یک کپی را ارئه دهید، حداقل مدرک دیپلم است.

هزینه مورد نیاز برای عضویت در اتاق بازرگانی را پرداخت کرده و فیش آن را ارائه دهید.

 

مزایای کارت عضویت بازرگانی:

حالا میخواهیم راجب مزایای عضویت بازرگانی صحبت کنیم شما با داشتن کارت عضویت اتاق می توانید سفارش های خود را ثبت کنید و کالای مورد نظر خود را هم ترخیص کنید.

با داشتن این کارت به راحتی می توانید از منطقه های آزاد مراودات مالی داشته باشید.

با کمک این کارت میتوان مبادرت حق العمل کاری در گمرک داشته باشید.

می توانید با تجار خارج از ایران ارتباط داشته باشید.

می توانید برای صدور گواهی مبدا اقدام کنید.

به راحتی می توانید برای داشتن ویزای تجاری اقدام کنید.

با کارت عضویت بازرگانی این امکان را دارید که در نمایشگاه های بین المللی شرکت کنید.

با داشتن کارت عضویت اتاق بازرگانی می توانید کالاهای مجاز را به خارج از کشور صادر کنید.

چنانچه در زمینه کارهای تولیدی فعالیت داشته باشید، به خوبی می دانید که صادرات تا چه اندازه می تواند سود مالی شما را افزایش دهد، مخصوصا در این چند سال اخیر که نرخ ارز افزایش بسیاری داشته است و بازار داخلی سود دهی قبلی را ندارد، صادرات می تواند یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد بیشتر باشد.