آخرین بروز رسانی: مرداد 2ام, 1402

تعریف کامل دیجیتال مارکتینگ

به طورکلی تعریف دیجیتال مارکتینگ را به همه ی فعالیت های بازاریابی میگویند.

که به طورکلی از سمت بستری با نام اینترنت صورت میگیرد. شغل ها از کانال‌های دیجیتال مثل موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و باقی وب‌سایت‌ها برای ارتباط با کاربران فعلی و احتمالی استفاده می‌کنند.یک دیجیتال مارکتر امکان دارد بگوید که دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی درونگرا معنای یکسانی دارند ولی در واقع تفاوت‌های جزئی در این دو وجود دارد.

کاربرد دیجیتال مارکتینگ دربازار

بازایابی سنتی اصولا به این مدل است که تبلیغات را چاپی، تماس تلفنی با کاربران و استفاده کنندگان و یا حتی به صورت حضوری انجام میشود و اما دیجتال مارکتینگ دقیقا نقطه مقابل بازاریابی سنتی است زیرا دیجیتال مارکتینگ به طور کلی به صورت آنلاین و کامپیوتری است که به این معناست کمپانی ها امکانات خیلی بیشتر و بهتری برای ارتباط با کاربران از طریق ویدیوها، ایمیل و همچنین سوشال مدیا و موتور های جستجو در دست دارند. در همه ی مرحله های دیجیتال مارکتینگ (digital Marketing) اطلاعات کافی از برند مهمترین بخش است و یک اصل به شمار می‌آید. در دنیای آنلاین امروزه، همه ی کسب و کارها وب‌سایت برای خود دارند و وب سایت داشتن را جزو واجبات کسب و کار خود می‌دانند. و حتی وقتی برای کسب کار خود وب سایت نداشته باشند در صفحات اینترنتی دیگر فعالیت خود را دارند. دنیای دیجیتال مارکتینگ به قدری در میان کسب و کارها رایج است که اکنون استفاده کنندگان از کسب و کارها انتظار دارند تا یکی از ابزارها دیجیتال را در اختیار داشته باشند و خیلی از کسب و کارها با استفاده از این ابزارهااعتماد مشتری را جلب میکنند.

دیجیتال مارکتنیگ در هر کسب کار

دجیتیال مارکتینگ همراه با تکنیک ها و کانال‌های دیجیتالی زیادی برای ارتباط با کاربرانی که زمان خود را در شبکه های اینترنتی می‌گذرانند، تعریف می‌شود. تکنیک های مختلفی برای انجام وجود دارد که همه ی آنها زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ هستند به عنوان مثال از خود وب سایت گرفته شده تا خود کانال های یک کسب کار و یا بازاریابی با استفاده از ایمیل و برشورهای آنلاین و …

دیجیتال مارکتینگ و اونواع آن

بازاریابی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی

ایمیل مارکتینگ

محتوایی که حمایت شده یا اسپانسر دار

پرداخت به ازای کلیک (PPC)

افیلیت مارکتینگ

تبلیغات نیتیو

اتوماسیون بازاریابی و فروش

بازاریابی محتوا چیست

بازاریابی محتوا به این معناست که تولید و ترویج محتوا به دلیل ایجاد آگاهی از برند، رشد ترافیک، زیادشدن لید و هدایت مشتری به سمت وب‌سایت می‌باشد که میتواند با استفاده از پست های وبلاگ، کتاب‌هایا لکترونیکی و اینفوگرافی انجام شود.

بازاریابی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی

این راهکار باعث زیاد شدن آگاهی از برند و همچنین ترویج محتوای کاربر در شبکه‌های اجتماعی می‌شود، تا با استفاده از آن ترافیک وب‌سایت خود را زیاد کند و در نهایت بازدید را افزایش دهد. کانال‌هایی که می‌توان در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد شامل موارد زیر می‌شود:

فیس‌بوک

توییتر

لینکدین

اینستاگرام

اسنپ چت

پینترست

پرداخت در ازای کلیک (PPC)

PPC راهکاری برای کنترل ترافیک به وب‌سایت در قبال مبلغی است که بخاطر هر بار کلیک روی تبلیغ شما پرداخت می‌شود. یکی از کاربردی ترین راهکارها در این روش بازاریابی دیجیتال، گوگل ادز است که به شما کمک می کند که در صفحات اول نتایج جستجو تبلیغ خود را قرار دهید و به این صورت هدایت به سمت وب‌سایت را به ازای هر کلیک و پرداخت هزینه زیاد میشود. کانال‌های دیگری که می‌توانید در PPC استفاده کنید عبارت‌اند از:

تبلیغات پولی در فیس‌بوک: در این روش، کاربران می‌توانند ویدیو، پست تصویری یا نمایش اسلایدی، را انتشار دهند که فیس‌بوک آن را به فیدهای خبری افرادی قرار می‌دهد که محتوای آن و مخاطبان آن با محتوا و نوع مخاطبان شما همخوانی دارد و در یک راستا است.

کمپین‌های تبلیغاتی توییتر: در این روش، برای گذاشتن محتوا در بالای فید توییت‌ها هزینه ای پرداخت می‌شود و محتوای شما به کاربران بیشتری نشان داده می‌شود و همچنین می‌توانید سراغ تبلیغاتی بروید که پروفایل شما به مخاطبان نشان داده شود. همه اینها با اهداف خاصی که شما از اجرای کمپین دارید مربوط می‌شود. این اهداف می‌تواند ترافیک وب‌سایت، زیاد شدن دنبال کنندگان در توییتر، اینگیجمنت بیشتر با حساب کاربری و حتی زیاد شدن میزان دانلود اپلیکیشن باشد.

تبلیغات در لینکدین: این راهکار، کاربران می‌توانند با توجه به صنعت و سابقه خود، هزینه کنند تا به طور مستقیم به کاربران خاص در لینکدین پیام ارسال کنند.

دیجیتال مارکتینگ در همه ی مشاغل

بازاریابی دیجیتال امکان دارد که برای هر کسب و کاری در هر صنعت مفید باشد. بجز اینکه آنچه شرکت شما می‌فروشد، بازاریابی دیجیتال می‌تواند با شناسایی پرسونای خریداران و شناسایی نیازهای کاربران به شما در تولید محتوای مفید کمک کند. ولی این بدان معنا نمی باشد که همه شغل ها باید استراتژی بازاریابی دیجیتال را به یک شیوه اجرا کنند.

دلیل مهم بودن دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند با استفاده از رهکارهای سنتی و قدیمی مخاطبان بیشتری نسبت به آنچه می‌توانستید داشته باشید به دست آورید و مشتریانی که احتمال خرید از محصول شما را داشته باشند هدف قرار دهید. همینطور، همچنین نسبت به تبلیغات سنتی به صرفه تر است و به شما این امکان را می‌دهد موفقیت را به صورت روزانه اندازه گیری کنید و بر روی اهداف خاصی تمرکز کنید.

مزیت های عمده ی دیجیتال مارکتینگ

می توان فقط کاربرانی را هدف قرار داد که به احتمال خرید از محصول و یا محصولات فروشنده بالا باشد.

نسبت به روش‌های سنتی بازاریابی به صرفه تر است.

دیجیتال مارکتینگ به شما امکان این کار را می‌دهد که در کسب و کار خود از رقیب های بزرگ پیشی بگیرید

دیجیتال مارکتینگ همه ی معیارهای مهم اندازه گیری را به کاربران ارائه می‌دهد.

دسته‌بندی: مقالات